Az 1610 és 1620 között készült festmény holland hajókat ábrázol a viharos tengeren. A középen lévő hajó a bibliai Jónás történetét idézi meg, de nem ettől válik érdekessé.
A hajók mind galleonok, ehhez nem fér kétség. A középen lévőnél azonban egy érdekes fedélzetkialakítás fedezhető fel, mégpedig az, hogy az előbástya és a quarter fedélzet közötti rész nem nyitott, hanem fedélzet borítja.
Így a hajón végigfutó fedélzet síkjából csak a popdeck (a hajó végén lévő rövid fedélzet) emelkedik ki. A hajó fedélzetén tartózkodva tehát úgy látjuk, hogy nem egy galleon, hanem egy jacht fedélzetén vagyunk.
Innen eredhet az a holland írásokban fellelhető furcsaság, amely háromárbocos, kereszt vitorlázatú hajókra is esetenként a jacht megnevezést használja. A holland jachtok fedélzetkialakítása hasonló volt, de az igazi jachtokat csak egy, vagy másfél árboccal szerelték fel.
A fedélzet építés ilyen módja, az 1655 táján megjelenő pinasse építésű hajóknál is előfordult. A Holland Keletindiai Társaság hajónál ezért terjedt el egy ilyen furcsa besorolás, hogy " jacht vagy pinasse"
A guarter fedélzet szintjében, az előbástyával egybefüggő fedélzet kialakítása a 18. szd. kereskedelmi hajóinál általános lett, később pedig a hadihajóknál is elterjedt. Ilyen a Victory fedélzete is.
Ezeket azonban már nem nevezték jachtnak.