Most a tatgaléria ablakait készítem.Közben folyamatosan festek, de a végén azért szükség lesz egy vékony átfestésre, mert a munkálatokkal együtt jár a porképződés, ami mindenütt lerakódik. Azontúl akárhogy vigyázok a festéken sérülések is keletkeznek.
A hajó egyes részei natúr színben maradnak, ezeken csak barnítást csinálok.
Erre a célra pácot szoktak használni, de a pác nem ad egyenletes árnyalatú felületet, ezért kidolgoztam egy eljárást, ami egész jól bevált.
A festők által használt pasztilin krétát porrá töröm és lenolajban feloldom és ezt viszem fel vékonyan a felületre.
Rövid idő (30 perc) után a be nem ivódott anyagot ruhával letörlöm, majd ismételt várakozás után jól átdörzsölöm.Tulajdonképpen ez is pác, csak nem vizes vagy szeszes, hanem olajos oldatú.
A végeredmény a képen látható barna szín, ami alatt a fa anyaga látható marad.
Ahogy nézem, talán ez közelít leginkább a hajdanán használt kátrányos kencéhez.
Nagy kár, hogy a sebek építésénél nem ezt alkalmaztam.