A kormányállás berendezése szokványos: kormánykerék, tájolószekrény, kormányrúd a kötélzettel
Ami kissé szokatlannak tűnik az a kormányrúd elhelyezkedése.Pedig a 18-ik században ez a megoldás nem volt ritka.Egyrészt az upperdeck alatt nem volt elegendő hely a kormányrúd részére, másrészt a kormánynyílás alacsony elhelyezése következtében a felcsapódó hullámok elárasztották volna az alsó fedélzetet, ezért a kormánylapát tengelyét egy zárt aknában kivezették a quarterdeckre.
A kisebb hajóknál közvetlenül a kormányrudat kezelték, a nagyobbaknál kormánykerék áttételt használtak.A köteleket vagy a fedélzet alatt, vagy fölötte vezették.Volt egy ritka megoldás is, amikor a kormányrúd a quarterdeck alá került a kapitány kabinjának a mennyezetére, az ide-oda lengő kormányrúd a nyikorgó csigákkal azonban meglehetősen indegesítő lehetett.