A modell építését a vitorlák felszerelésével folytatom. A vitorlák elkészítését nem részletezem, mert erről már írtam az algíri sebek építése során.
A vitorlák felszerelését mindig a hajó elején kezdjük el, alulról felfelé haladva. A modellre így felkerült az előárboc törzs előkötélvitorla, az előárboc derék előkötélvitorla és az orrvitorla. A szerelésük sorrendje is ez. Itt kivételt teszek a szabály alól, mert a vakvitorlák felszerelését a végére hagyom.
Felszereltem az elő és a főárboc tereb alá a teheremelő csigás-köteleket is, ezek az oldalkötelek alatt láthatók, a csigáik kampója be van akasztva az oldalpárkányokon lévő gyűrűkbe, ahogy ezt használaton kívül szokták. Ezeket sok modellépítő elhagyja, pedig nagyon jól látható részei a kötélzetnek. A főárbocon mindig kettőt, az előárbocon egyet, vagy kettőt szereltek fel, a tatárbocon mindig egyet.
Az összes vitorlát megvarrtam, most készítem az vitorlafákat. Ez a sorrend a javasolt, mert a vitorlák varrásánál nehéz milliméteres pontossággal dolgozni és ha a vitorlafa rövidebb lesz a kelleténél az egy pocsék látványt ad. A vitorlákat egy folyamatban készítsük el, mert a szakaszosság csak nehezítő körülmény lesz.