DSC_1009v Dátum: 2013-03-10
DSC_1011v Dátum: 2013-03-10
DSC_1008v Dátum: 2013-03-10
DSC_1007v Dátum: 2013-03-10
agter3v A fartőke és az alsó tükör szerkezetének találkozása. A "Rabbet" felirat jelzi, ahová a palánkok illeszkedni fognak. Dátum: 2011-05-23 A fartőke és az alsó tükör szerkezetének találkozása. A "Rabbet" felirat jelzi, ahová a palánkok illeszkedni fognak.
vorsteven Az orrtőke és a gerinc találkozása, a palánkok számára készülő nút is látható. Dátum: 2011-05-23 Az orrtőke és a gerinc találkozása, a palánkok számára készülő nút is látható.
agtersteven A gerinc és a fartőke találkozásánál lehet látni, hogy fognak felfeküdni az alsó palánkok Dátum: 2011-05-23 A gerinc és a fartőke találkozásánál lehet látni, hogy fognak felfeküdni az alsó palánkok
agter2 A hajó hátsó alsó tükrének 3D CAD rajza. Dátum: 2011-05-22 A hajó hátsó alsó tükrének 3D CAD rajza.
keel2 A gerinc, a tőkék és a tatgerenda 3D CAD rajza. Dátum: 2011-05-22 A gerinc, a tőkék és a tatgerenda 3D CAD rajza.
agterv1 A hátsó rész koncepciós rajza. A 3D CAD rajz azért jó, mert olyan helyeken, ahol bonyolult a hajó felépítése, sok a 3 dimenziós görbület, könnyen ellenőrizhető, hogy a valóságban tényleg kivitelezhető-e a terv, és hogyan fog kinézni... Dátum: 2011-05-22 A hátsó rész koncepciós rajza. A 3D CAD rajz azért jó, mert olyan helyeken, ahol bonyolult a hajó felépítése, sok a 3 dimenziós görbület, könnyen ellenőrizhető, hogy a valóságban tényleg kivitelezhető-e a terv, és hogyan fog kinézni...
agtersteven_3 A fartőke profiljának kialakítása. Dátum: 2011-05-11 A fartőke profiljának kialakítása.
agtersteven_6 Íves maró a felső, kiszélesedő résznél. Dátum: 2011-05-11 Íves maró a felső, kiszélesedő résznél.
agtersteven_7 Az alsó 2 palánk végigfut a fartőkén, itt tehát a fartőke keskenyebb. Dátum: 2011-05-11 Az alsó 2 palánk végigfut a fartőkén, itt tehát a fartőke keskenyebb.
lasschen2 Mielőtt a gerinc darabjainak ferde marását elvégezzük, szárazon összecsapoltuk a darabokat az illesztéseknél 3-3 furattal. Dátum: 2011-05-18 Mielőtt a gerinc darabjainak ferde marását elvégezzük, szárazon összecsapoltuk a darabokat az illesztéseknél 3-3 furattal.
keel_p1_1 Az első darab és az orrtőke csatlakozásának kialakítása Dátum: 2011-05-18 Az első darab és az orrtőke csatlakozásának kialakítása
keel_p1_4 A gerinc első darabjának ferde marása. Látható, hogy igen kis szögben kell marni, a pad végét mindössze 0.8 mm-rel kellett megemelni! Dátum: 2011-05-18 A gerinc első darabjának ferde marása. Látható, hogy igen kis szögben kell marni, a pad végét mindössze 0.8 mm-rel kellett megemelni!
lasschen Illesztés a gerinc darabjai között. Dátum: 2011-05-09 Illesztés a gerinc darabjai között.
lasschen2 Egy átfedés a gerincdarabok között. Dátum: 2011-05-09 Egy átfedés a gerincdarabok között.
keel_parts A gerinc darabjai, az oldalak kialakítása előtt Dátum: 2011-05-09 A gerinc darabjai, az oldalak kialakítása előtt
2011-03-23 18.27.17 Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 18.27.32 Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 18.28.11v Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 18.58.04 Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 18.58.20 Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 19.12.22 Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 19.12.28 Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 18.26.53 Dátum: 2011-03-23
Zeven Provincien Dátum: 2011-01-23 A Zeven Provincien legújabb bordarajza, Cor Emke munkája. A piros vonal Yk leírása alapján készült. Ez lesz a referencia az Eendracht bordarajzához.
Irodalom Dátum: 2011-01-21 A bordarajz elkészítéséhez felhasznált források egy része:
- Cornelis van Yk: De nederlandsche scheepsbouw -konst open gestelt (1697)
- Hermann Ketting: Prins Willem (1981)
- Frank Howard: Sailing Ships of War 1400-1860 (1979)
"Fragments..." Dátum: 2011-01-22
Witsen vs. Yk Dátum: 2011-01-23 Nicolaes Witsen eredeti és Cornelis van Yk bordaszerkesztési leírásának összevetése a rendelkezésre álló adatok alapján:
- piros vonal: Witsen szerint, eredeti formulákkal szerkesztve
- kék vonal: Witsen-módszer, Yk táblázata alapján
Összehasonlítás Dátum: 2011-01-24 Witsen módszerének összehasonlítása a különböző megközelítések szerint:
- zöld: az angol módszer adaptációja ("Fragments...")
- kék: Witsen eredeti leírása, formulákkal
- barna: Yk könyvének táblázata
Orr- és fartőke darabok Dátum: 2011-01-21
Orr- és fartőke darabok II. Dátum: 2011-01-21 A hajó a vízvonal felett dió-, alatta kőrisfából készül. A vízvonalon minden darab illesztendő.
Sólya Dátum: 2010-11-26 A hajó gerince nem egyenes, a középső, 4mm-es réteges lemezből készített csíkon fog nyugodni.
[-]
Megállítás   Szünet   Vissza   További információk   késleltetés:   irány:   max méret: