agter3vA fartőke és az alsó tükör szerkezetének találkozása. A "Rabbet" felirat jelzi, ahová a palánkok illeszkedni fognak.
Dátum: 2011-05-23
A fartőke és az alsó tükör szerkezetének találkozása. A "Rabbet" felirat jelzi, ahová a palánkok illeszkedni fognak.
vorstevenAz orrtőke és a gerinc találkozása, a palánkok számára készülő nút is látható.
Dátum: 2011-05-23
Az orrtőke és a gerinc találkozása, a palánkok számára készülő nút is látható.
agterstevenA gerinc és a fartőke találkozásánál lehet látni, hogy fognak felfeküdni az alsó palánkok
Dátum: 2011-05-23
A gerinc és a fartőke találkozásánál lehet látni, hogy fognak felfeküdni az alsó palánkok
agter2A hajó hátsó alsó tükrének 3D CAD rajza.
Dátum: 2011-05-22
A hajó hátsó alsó tükrének 3D CAD rajza.
keel2A gerinc, a tőkék és a tatgerenda 3D CAD rajza.
Dátum: 2011-05-22
A gerinc, a tőkék és a tatgerenda 3D CAD rajza.
agterv1A hátsó rész koncepciós rajza. A 3D CAD rajz azért jó, mert olyan helyeken, ahol bonyolult a hajó felépítése, sok a 3 dimenziós görbület, könnyen ellenőrizhető, hogy a valóságban tényleg kivitelezhető-e a terv, és hogyan fog kinézni...
Dátum: 2011-05-22
A hátsó rész koncepciós rajza. A 3D CAD rajz azért jó, mert olyan helyeken, ahol bonyolult a hajó felépítése, sok a 3 dimenziós görbület, könnyen ellenőrizhető, hogy a valóságban tényleg kivitelezhető-e a terv, és hogyan fog kinézni...
agtersteven_3A fartőke profiljának kialakítása.
Dátum: 2011-05-11
A fartőke profiljának kialakítása.
agtersteven_6Íves maró a felső, kiszélesedő résznél.
Dátum: 2011-05-11
Íves maró a felső, kiszélesedő résznél.
agtersteven_7Az alsó 2 palánk végigfut a fartőkén, itt tehát a fartőke keskenyebb.
Dátum: 2011-05-11
Az alsó 2 palánk végigfut a fartőkén, itt tehát a fartőke keskenyebb.
lasschen2Mielőtt a gerinc darabjainak ferde marását elvégezzük, szárazon összecsapoltuk a darabokat az illesztéseknél 3-3 furattal.
Dátum: 2011-05-18
Mielőtt a gerinc darabjainak ferde marását elvégezzük, szárazon összecsapoltuk a darabokat az illesztéseknél 3-3 furattal.
keel_p1_1Az első darab és az orrtőke csatlakozásának kialakítása
Dátum: 2011-05-18
Az első darab és az orrtőke csatlakozásának kialakítása
keel_p1_4A gerinc első darabjának ferde marása. Látható, hogy igen kis szögben kell marni, a pad végét mindössze 0.8 mm-rel kellett megemelni!
Dátum: 2011-05-18
A gerinc első darabjának ferde marása. Látható, hogy igen kis szögben kell marni, a pad végét mindössze 0.8 mm-rel kellett megemelni!
lasschenIllesztés a gerinc darabjai között.
Dátum: 2011-05-09
Illesztés a gerinc darabjai között.
lasschen2Egy átfedés a gerincdarabok között.
Dátum: 2011-05-09
Egy átfedés a gerincdarabok között.
keel_partsA gerinc darabjai, az oldalak kialakítása előtt
Dátum: 2011-05-09
A gerinc darabjai, az oldalak kialakítása előtt
2011-03-23 18.27.17
Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 18.27.32
Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 18.28.11v
Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 18.58.04
Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 18.58.20
Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 19.12.22
Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 19.12.28
Dátum: 2011-03-23
2011-03-23 18.26.53
Dátum: 2011-03-23
Zeven Provincien
Dátum: 2011-01-23
A Zeven Provincien legújabb bordarajza, Cor Emke munkája. A piros vonal Yk leírása alapján készült. Ez lesz a referencia az Eendracht bordarajzához.
Irodalom
Dátum: 2011-01-21
A bordarajz elkészítéséhez felhasznált források egy része:
- Cornelis van Yk: De nederlandsche scheepsbouw -konst open gestelt (1697)
- Hermann Ketting: Prins Willem (1981)
- Frank Howard: Sailing Ships of War 1400-1860 (1979)
"Fragments..."
Dátum: 2011-01-22
Witsen vs. Yk
Dátum: 2011-01-23
Nicolaes Witsen eredeti és Cornelis van Yk bordaszerkesztési leírásának összevetése a rendelkezésre álló adatok alapján:
- piros vonal: Witsen szerint, eredeti formulákkal szerkesztve
- kék vonal: Witsen-módszer, Yk táblázata alapján
Összehasonlítás
Dátum: 2011-01-24
Witsen módszerének összehasonlítása a különböző megközelítések szerint:
- zöld: az angol módszer adaptációja ("Fragments...")
- kék: Witsen eredeti leírása, formulákkal
- barna: Yk könyvének táblázata
Orr- és fartőke darabok
Dátum: 2011-01-21
Orr- és fartőke darabok II.
Dátum: 2011-01-21
A hajó a vízvonal felett dió-, alatta kőrisfából készül. A vízvonalon minden darab illesztendő.
Sólya
Dátum: 2010-11-26
A hajó gerince nem egyenes, a középső, 4mm-es réteges lemezből készített csíkon fog nyugodni.