SanFelipe_vBB_voraus_Delphin-Staender Dátum: 2010-07-16
DSC00301 Hosszas gondolkodás után úgy döntöttem, hogy megpróbálkozom a San Felipe megépítésébe, jó nagy fába vágtam a fejszém. De hát szeretem a kihívásokat. Összegyűjtöttem a rajzokat, aztán számítógépen AutoCad-del átrajzoltam az összes bordát, a gerincet és a f Dátum: 2010-05-09 Hosszas gondolkodás után úgy döntöttem, hogy megpróbálkozom a San Felipe megépítésébe, jó nagy fába vágtam a fejszém. De hát szeretem a kihívásokat. Összegyűjtöttem a rajzokat, aztán számítógépen AutoCad-del átrajzoltam az összes bordát, a gerincet és a fedélzet alapjait, pontosan kimérve hogy mi hova esik, mert az eredeti rajzokon sok volt az elcsúszás. Aztán kezdőthetett a munka a műhelyben.
DSC00302 Egy fénykép hátulról. Sajnos az ezelőtti fázisokról elvesztek a képeim. Dátum: 2010-05-09 Egy fénykép hátulról. Sajnos az ezelőtti fázisokról elvesztek a képeim.
DSC00303 Dátum: 2010-05-09
DSC00304 Dátum: 2010-05-09
DSC00305 Dátum: 2010-05-09
DSC00306 Dátum: 2010-05-11
DSC00307 Dátum: 2010-05-11
DSC00308 Elérkeztem a palánkozáshoz, amihez az 1.palánksort 2x7mm diófából készítem. Dátum: 2010-05-13 Elérkeztem a palánkozáshoz, amihez az 1.palánksort 2x7mm diófából készítem.
DSC00318 palánkozás majdnem kész Dátum: 2010-07-19 A palánkozás a hajófenék felől nézve, már nem sok van hátra
DSC00320 Már majdnem csak a fedélzetek feletti rész van hátra Dátum: 2010-07-19
DSC00388 Dátum: 2011-01-08 Készítettem egy egyszerű eszközt, amivel vízszintesen tudok rajzolni, vagyis, a munkaasztallal párhuzamosat, megjegyzem nagyon jól működik, könnyű állítani. Felrajzoltam mindent a hajó mindkét oldalára (ágyúablakok,dörzsfák, oldalsó ajtó), hogy pontosan lássam jó lesz-e, mivel egy baki következtében rossz helyre lett elsőre kivágva az ablakok helye. A letöltött rajz ebben nagyon nagy szerepet játszott ezért újra át kellet nézni az egészet és beragasztottam vissza az összes ablakot. Nem kis bosszúságomra kezdhettem elölről az egészet, de azt hiszem megérte.
DSC00389 Dátum: 2011-01-15 Készülnek az ágyúablakok tokjai
DSC00390 Dátum: 2011-01-15 Egy készüléket készítettem, amiben az előre levágott darabokak ragasztom össze, hát nem kevés darabot kellett legyártani
DSC00391 Dátum: 2011-02-09 A fedélzeti palánkok fűrészelése. A lécek 0.8x3 mm-es gyertyánból készülnek. Azért fűrészeltem ilyen vastagságra, hogy az alapos csiszolás után adja majd ki a szükséges 0,5mm vastagságot
DSC00393 Dátum: 2011-02-09 Jó sokat fűrészeltem, legalábbis úgy látszik, sajnos mégis kevés lett, utólag pótolni kellet
DSC00395 Dátum: 2011-02-10 Töprengtem, hogyan lehetne a fedélzeti palánkok közti tömítést imitálni. Több módszer is kudarcba fulladt, vagy nem tetszett. Az interneten való böngészés közben akadtam erre a módszerre, úgy gondoltam kipróbálom: Sima A4-es fehér papírt besatíroztam mindkét oldalról fekete marker filccel. A leceket feldaraboltam a megfelelő hosszúságúra, majd összefogtam belőle 10 db-ot. A besatírozott papírt felvágtam egy kicsit szélesebbre, mint az összefogott lecek, és ráragasztottam úgy, hogy az egyik rövid oldalra és az egy hosszú oldalra. Ezt technokol rapid ragasztóval csináltam. Majd száradás után nagyon éles borotvapengével (még lehet kapni a cserélhető pengéjű borotvázhoz) egyesével elvágtam a papírt,ez azért jó, mert nagyon vékony és nagyon éles. Meglepően kevés selejt akadt, amiről leesett a papír.
DSC00397 Dátum: 2011-02-22 Ez lett az eredmény, szerintem jó lett, nekem nagyon tetszik. Még a 3 mm széles palánkokhoz képest is nagyon vékony a tömítés. Ugyebár a papírvastagsággal egyenlő + egy kis ragasztő. Cirka 0,1 mm körül van és mégis nagyon jól látszik.
DSC00398 Dátum: 2011-02-22 Itt talán jobban látszik, a végeredmény.
DSC00399 Dátum: 2011-02-22 Nekem nagyon megtetszett ez a módszer, azt hiszem ezentúl mindig fogom használni. Ja és itt már az ablaktokok is be vannak építve és síkbacsiszolva
DSC00400 Dátum: 2011-02-22 Ilyen közelről. Nem valami jó a kép minősége, de csak telefonnal tudok fényképezni, a minőség miatt elnézést kérek mindenkitől.
DSC00421 A második palánksor felrakásának utolsó darabjai. Sajnos a második palánksor készítéséről elfelejtettem képeket készíteni. Dátum: 2011-10-02 A második palánksor felrakásának utolsó darabjai. Sajnos a második palánksor készítéséről elfelejtettem képeket készíteni.
DSC00425 Készítettem egy marógépet felsőmaróból és egy darab bútorlapból. Az ágyúk lafettáinak marásához. Szerintem tökéletes, bár a finom állítások kicsit nehézkesek, de meg lehet oldani. Dátum: 2011-10-14 Készítettem egy marógépet felsőmaróból és egy darab bútorlapból. Az ágyúk lafettáinak marásához. Szerintem tökéletes, bár a finom állítások kicsit nehézkesek, de meg lehet oldani.
DSC00428 Hát ilyenek lettek a lafetták. Dátum: 2011-10-14 Hát ilyenek lettek a lafetták.
DSC00429 Aztán nekiláttam az ágyúk kerekeinek legyártásához. Az előre felszeletelt anyagot hígított faragasztóban áztattam, majd hagytam megszáradni, így fúrás és esztergálás közben nem tört szét. Dátum: 2011-10-17 Aztán nekiláttam az ágyúk kerekeinek legyártásához. Az előre felszeletelt anyagot hígított faragasztóban áztattam, majd hagytam megszáradni, így fúrás és esztergálás közben nem tört szét.
DSC00437 Hát ilyen lett a második sor palánk felrakása. Dátum: 2011-10-21 Hát ilyen lett a második sor palánk felrakása.
DSC00446 Az utolsó fedélzetek beragasztása. Ezek után felragasztom a dörzsfákat. Dátum: 2011-11-01 Az utolsó fedélzetek beragasztása. Ezek után felragasztom a dörzsfákat.
DSC00462 A vízvonal alatti részfehérre lett festve, míg a vízvonal és a legalsó dörzsfa közötti rész fekete színt kapott. Dátum: 2011-12-08 A vízvonal alatti részfehérre lett festve, míg a vízvonal és a legalsó dörzsfa közötti rész fekete színt kapott.
DSC00463 Hát íme ilyen lett. A dörzsfákban azért maradt egy kis hullámosság itt-ott, de ez inkább a hajótest hullámosságából adódik, de nem nagyon látszik. Hát majd a következő jobban sikerül. Azért még van mit tanulni. Dátum: 2011-12-08 Hát íme ilyen lett. A dörzsfákban azért maradt egy kis hullámosság itt-ott, de ez inkább a hajótest hullámosságából adódik, de nem nagyon látszik. Hát majd a következő jobban sikerül. Azért még van mit tanulni.
Image(016) Készül a korlát. Egy sablonban fúrtam ki a kis pálcák helyét, hogy egyforma osztásra kerüljenek egymástól. Dátum: 2011-12-18 Készül a korlát. Egy sablonban fúrtam ki a kis pálcák helyét, hogy egyforma osztásra kerüljenek egymástól.
Image(017) Így már kezd egy kicsit tetszeni. Dátum: 2011-12-18 Így már kezd egy kicsit tetszeni.
Image(001) Az ágyúk is elérkeztek az összeállításhoz. Egy sablont készítettem, hogy a 30 db-ot összeszereljem. Dátum: 2011-11-26 Az ágyúk is elérkeztek az összeállításhoz. Egy sablont készítettem, hogy a 30 db-ot összeszereljem.
Image És még milyen sok alkatrész kell hozzá:) Dátum: 2011-11-26 És még milyen sok alkatrész kell hozzá:)
Image(036) Elkészült a hajótest utolsó festése. Szerintem egész jó lett, de azért kisebb hibák maradtak, amiket csak a festés hozott ki. Dátum: 2012-01-12 Elkészült a hajótest utolsó festése. Szerintem egész jó lett, de azért kisebb hibák maradtak, amiket csak a festés hozott ki.
Image(037) Egy másik nézetből. Most éppen itt tart az építés. Dátum: 2012-01-12 Egy másik nézetből. Most éppen itt tart az építés.
Image(038) A tat felől. Ide még kerülni fog egy pár dolog. Ez kemény meló lesz:) Dátum: 2012-01-12 A tat felől. Ide még kerülni fog egy pár dolog. Ez kemény meló lesz:)
Image(039) Közben már egy pár kötélbak is elkészült. Dátum: 2012-01-12 Közben már egy pár kötélbak is elkészült.
Image(040) Dátum: 2012-01-12
Image(041) Készülnek a fedélzeten lévő korlátok bábujai. Közel 200 db kell. Nem egy rövid meló, de azért elég jól néznek ki szerintem. Megéri a fáradságot (remélem). Dátum: 2012-01-12 Készülnek a fedélzeten lévő korlátok bábujai. Közel 200 db kell. Nem egy rövid meló, de azért elég jól néznek ki szerintem. Megéri a fáradságot (remélem).
Image(051) Készülnek az ágyú lafetták, és még egy pár fedlélzetre kerülő alkatrész. Dátum: 2012-01-15 Készülnek az ágyú lafetták, és még egy pár fedlélzetre kerülő alkatrész.
Image(054) Ezek is az ágyúkhoz. Dátum: 2012-01-15 Ezek is az ágyúkhoz.
Image(056) Festés alatt a kör alakú ágyúablakok díszítő elemei (fából rézkarika:) ). És az alakos díszlecek. Felrakva biztos majd sokat dobnak a hajón. Dátum: 2012-01-17 Festés alatt a kör alakú ágyúablakok díszítő elemei (fából rézkarika:) ). És az alakos díszlecek. Felrakva biztos majd sokat dobnak a hajón.
Image(060) Úgy döntöttem megpróbálkozom egy pár cuccot saját fotómaratással elkészíteni. Meg kell említenem, nagyon veszélyes! Különböző vegyszerekkel kell végezni, de kellő odafigyeléssel meg lehet próbálni. Itt az előkészületek. A próba rajzok kinyomtatva. Dátum: 2012-01-20 Úgy döntöttem megpróbálkozom egy pár cuccot saját fotómaratással elkészíteni. Meg kell említenem, nagyon veszélyes! Különböző vegyszerekkel kell végezni, de kellő odafigyeléssel meg lehet próbálni. Itt az előkészületek. A próba rajzok kinyomtatva.
Image(062) Itt már a maratás folyamata látható. Ez az ami nagyon veszélyes. A cikkemben majd egy bővebb ismertető olvasható lesz a folyamatról. Dátum: 2012-01-22 Itt már a maratás folyamata látható. Ez az ami nagyon veszélyes. A cikkemben majd egy bővebb ismertető olvasható lesz a folyamatról.
Image(067) Hát a próba maratás elég jól sikerült. Igaz sikerült selejtet is gyártani, de ez benne van. A 0,4 mm-es réz lemez csak félig lett lemaratva, hogy a bonyolult alakzatokat ne a még bonyolultabb helyeken kelljen összeállítani. Itt már a festési folyamat első Dátum: 2012-01-22 Hát a próba maratás elég jól sikerült. Igaz sikerült selejtet is gyártani, de ez benne van. A 0,4 mm-es réz lemez csak félig lett lemaratva, hogy a bonyolult alakzatokat ne a még bonyolultabb helyeken kelljen összeállítani. Itt már a festési folyamat első része látható. A festés végeztével finom polírpapíron átcsiszolom az egészet. és a festék a mélyedésekben megmarad a kimagasló részek maradnak szép réz színben.
Image(070) Időközben megszáradtak a díszlecek és a gyűrűk. Az egyik oldalra már fel is került az egy részük. Dátum: 2012-01-22 Időközben megszáradtak a díszlecek és a gyűrűk. Az egyik oldalra már fel is került az egy részük.
Image(073) A további díszlecek is felkerültek. Azért még lesz egy pár nehéz feladat, amit majd meg kell oldani. A tatra is kell majd ilyet hajlítani. Az keményebb dió lesz. Dátum: 2012-01-23 A további díszlecek is felkerültek. Azért még lesz egy pár nehéz feladat, amit majd meg kell oldani. A tatra is kell majd ilyet hajlítani. Az keményebb dió lesz.
Image(074) Az utolsó festési fázisban a maratott cuccok. Nagyon kíváncsi leszek milyen lesz csiszolás után. Dátum: 2012-01-23 Az utolsó festési fázisban a maratott cuccok. Nagyon kíváncsi leszek milyen lesz csiszolás után.
[-]
Megállítás   Szünet   Vissza   További információk   késleltetés:   irány:   max méret: