Megkezdtem a fedélzetek építését. A legtöbb makettnél ennek alapját kivágják egy réteglemezből és erre építik a további részeket.
A fedélzet azonban hosszában enyhén homorú, keresztben pedig domború. Ez a profil egy darabból nem alakítható ki. Marjai ugyan ismertet a könyvében egy módszert ennek megvalósítására, de nekem az nem tetszik, ezért utánozva a valós építést, egy gerenda vázat készítettem.
A hosszanti gerendákra azért volt szükség, mert a fedélzeti rácsok, lejárók néhány helyen a keresztgerendák vonalába esnek, így ezeket ki kellet középen vágni.
Ennél az eljárásnál az jelenti a nehézséget, hogy a palánkok felfekvését minden keresztgerendánál biztosítani kell.
A lower deck csak annyira lett kimunkálva, hogy a lejáróknak alapot adjon. Ehhez még ennyire sem kellett volna bepalánkozni, de gyorsan ment, anyag is van bőven, ezért elszórakoztam vele.
A fedélzetet az Anatomy of the Ship 24 ágyús "Pandora" fregatt tervrajzából építem némi módosítással. Az Unicorn tervrajzán a fedélzet nincs kidolgozva, ezért adoptálnom kellett valahonnan. Igaz, hogy a Pandora 30 évvel később épült mint az Unicorn, de a tervrajza pontosan illeszthető az Unicorn-ra, ezért nagy a valószínűsége annak, hogy a fedélzet berendezésében lényegi eltérés nem lehetett.
Az árbocozat, kötélzet és vitorlázat is ezt a tervrajzot fogja követni.
Az árbocokat ebben a fázisban célszerű a helyükre illeszteni, mert a későbbre halasztás sok bosszúságot okozhat.
Az árbocok egyenlőre csak nyers farudak, kidolgozásukra később kerül majd sor.