A képen két hatodik osztályba tartozó 20 ágyús hajó "post ship" építése látható.
Ez a megnevezések csak a Royal Navy-nál létezett.Így nevezték azokat a legkisebb, még osztályba sorolt 20-24 ágyús hajókat, amelyek fregattnak már kicsik voltak.
A név jelentése: "hajó után". A hajósnyelv zsargonja azonban ezeket a hajókat is fregattnak nevezte.
A 20 ágyúnál kevesebbel rendelkező hajók 1714 után már nem voltak osztályba sorolva, ezek összefoglaló neve "sloop" volt.
Ennek megértéséhez tudni kell, hogy az angolok csak a háromárbocos, kereszt vitorlás hajókat nevezték "shipnek" és ezek voltak csak osztályba sorolva. A többi, ettől eltérő vitorlázatú hajó neve lehetett sloop, ketch, brig, schooner, stb.Ezek sose voltak osztályba sorolva.
A "post ship" tehát a sor alján valamiféle átmenetet képezett a két csoport között, ahogy az osztályba nem sorolt hajók közül a sor legfelső végén 1761 után rendszerbe kerülő háromárbocos, keresztvitorlázatú sloopokat "ship sloop" névvel közlitették a felette állókhoz.
A nem szakavatottaknál ez a finomhangalás zavart okoz.
A 18. században ezeket a hajókat nem a királyi hajógyárakban, hanem megrendelés útján magán vállalkozókkal építették.
A hajók tervezése azonban központilag történt.