A hajóorr építése jól megdolgoztatott.
A nehézséget az okozta, hogy a gallionkosárról csak oldalnézeti rajz van.
Első dolog tehát a ferde vetület elkészítése volt, ami a felülnézetet és a gallionlécek valós oldalnézet alakját adja meg. Ez a művelet látható első képen. A rajz alapján kartonból elkészítettem a sablont, ami némi igazítás után tökéletesen passzolt.Az ilyen célra készített karton sablonokat érdemes több rétegből összeragasztani, mert így jobb merevséggel rendelkeznek, ami a próba során nagyon hasznosnak mutatkozik.
A gallionléceket először egy darabból vágtam ki, de ezek nagyon törékenynek bizonyultak, ezért inkább megfelelő alakúra hajlított vékony léceket ragasztottam egymásra.
A hajlítást villanypákás melegítéssel csináltam a sablon alapján. Pontosra sikerült, rugalmas, erős darabok lettek.
A legjobb az lenne, ha megfelelő görbületű faágakból faragnánk ki ezeket, ahogy ez a valóságos hajóknál történt,de a megfelelő anyag beszerzéséhez egy gyümölcsöskert kellene.
A másik lehetőség az, hogy forró vízben kifőzünk vastagabb léceket, ezeket aztán sablonon meghajlítjuk, majd száradás után felhasználjuk. Mindkettő jó, de ez utóbbi tovább tart.
A következő gondot az okozta, hogy a léceket tartó bordákról semmilyen rajz nincs.
Itt is egy vetületi rajzzal próbálkoztam először, de nagyon pontatlan lett és így semmi hasznát nem láttam, tehát maradt a kísérletezés.
Először V alakú bordát csináltam, de nem lett jó, mert az alsó lécek nagyon közel kerültek egymáshoz és a középvonalhoz. A második változatban U alakút készítettem és ez már jobban mutatott.
A kísérletezgetés nagyon sok időt elvett, a rosszul sikerült megoldás pedig alaposan csökkentette az építési kedvet, de a nehezén túl vagyok.
A festés kissé megsínylette az építést, de majd a végén kijavítom.